Kouluissa mediakulttuurin murros on aiheuttanut paniikkireaktion: miten saisimme oppilaat lukemaan edes täällä koulussa – kun ne kotona vain pelaavat? Joka vuosi ylioppilaskokeiden jälkeen huolestutaan opiskelijoiden kirjallisen ilmaisun tason laskusta. Samalla jätetään huomiotta, että audiovisuaalisen ilmaisun taso on edelleen nolla. Miksi se ei huolestuta?
Kirjoitukseni Helsingin Sanomien Sunnuntaidebattiin löytyy täältä.
Opinnäytetyössäni Videokamera koulutyössä. Miten kamera voisi olla kuin kynä? käsitellään asiaa perusteellisemmin.
Terve,
VastaaPoistaSulla oli hyvä kirjoitus hesarissa. Hienoa, että nämä asiat saavat julkisuutta. Käsittelen omassa blogissani vähän samoja aiheita. Olen aika innostunut David Weinbergerin jutuista. Hänen mukaansa internet-median myötä koko tieto-kulttuuri on muutoksen harjalla.
t. Juho
Hei
VastaaPoistaKiitos kirjoituksesta. laitoin sen myös mediakasvatus-blogiin: mediakasvatus.blogspot.com
t. Reijo
Mulle oikeen postitettiin sun hesarin juttu!
VastaaPoistaHehee. Suunniteltiinkin jo retkeä sinne toisen kiitotien päähän. Kuis sun kesä?
VastaaPoista